Artık genç bir yetişkinsin! Peki sağlıklı yaşam sırlarını biliyor musun? Sağlıklı yaşam tavsiyelerine dikkat edersen kendini hep dinç ve zinde hissedersin. Bunun için nelere dikkat etmek gerekiyor, hadi bunları öğrenelim.

 

 Sağlıklı Beslenme Alışkanlığı Kazan!

Ergenlik çağında büyüme çok hızlıdır. Hızlı büyüme ve gelişme, enerji ve besin öğelerine ihtiyacı artırır. Doğru beslenme alışkanlığını kazanarak parlak ve sağlıklı bir cilde sahip olabilirsin. Sağlıklı bir cilt, aynı zamanda bedensel sağlığın da bir göstergesidir.

Cilt sağlığı için günlük en az 1,5 litre su içmek çok önemlidir. Sebze, meyve, özellikle de A, C ve E vitaminleri de cilt için çok önemlidir. Balık tüketimini de artırmak gerekir. Fındık, badem, ceviz gibi kuruyemişler de cilde faydalı besinler arasındadır.

Uyumayı Unutma!

En iyi güzellik kürü uykudur. Stresten uzak bir ortamda dinlenebilmek çok önemlidir. Özellikle gecede en az 7-8 saat uyumak şart. Uykunun hormonal aktiviteyi düzenlediği de herkesçe bilinen bir gerçektir.

Teknolojiye Kısa Bir Ara!

Yapılan araştırmalar özellikle akıllı telefon başta olmak üzere tablet, bilgisayar gibi cihazlarla uzun zaman geçirmenin fizyolojik sağlığı çok olumsuz etkilediğini göstermiştir. Özellikle akıllı telefonlarla saatlerce konuşmak, kulaklıkla yüksek sesle müzik dinlemek sağlığımızı direkt etkilemektedir. Uzmanlar telefon konuşmalarını kısa tutmak gerektiğini, çok uzun konuşulacaksa telefonun kulaklık özelliğini kullanmanın bu etkiyi biraz olsun azaltacağını belirtiyorlar.

Haydi Biraz Hareket!

Teknolojik bir çağda olmanın olumsuzluklarından biri de vücudun hareketsiz kalmasıdır. Fiziksel aktivite yetersizliği vücut üzerindeki olumsuz etkilerinin yanı sıra, vücut ağırlığında artışa neden olur. Düzenli aktivite alışkanlığı kazanmak, bireysel sağlığımızın korunması ve ileride karşılaşılacak sağlık tehditlerinin azaltılması konusunda oldukça büyük öneme sahiptir.


Spor ve Regl İlişkisi!

Evet, doğru duydunuz regl döngüsü sizin spor yapmanıza, özgürce hareket etmenize engel değil. Vücudunuzu dinlemeli ve size iyi gelen şeyleri daha çok yapmaya özen göstermelisiniz. Regl öncesi ve reglinin ilk saatlerinde biraz ağrınız olabilir, biraz kendinizi yorgun hissedebilirsiniz. Yorgun olduğunuz için içinizden bir şey yapmak gelmeyebilir. Ama birkaç saat sonra ağrınız azaldığında spor programınızda ne varsa onu rahatlıkla yapabilirsiniz. Hatta spor yapmak regl ağrılarınızın azalması için size çok yardımcı olacaktır.

Sağlıklı ve mutlu bir yaşam için spor şart!

Sporun faydaları saymakla bitmez. Spor, hem ruhunuza hem bedeninize iyi gelir. Hızlı bir değişim dönemi olan ergenlik döneminde spor yapma daha da önem kazanır. Yaşam tarzınıza hareket ve sporu katmanız sizi daha sağlıklı ve mutlu yapar. Örneğin asansöre binmek yerine merdiven çıkmak ve dans, tenis, voleybol gibi sporları tercih etmek hem vücudunuzun sağlıklı çalışmasını sağlar hem de sosyalleşerek kaliteli vakit geçirmenize yardımcı olur.

Sporun faydaları saymakla bitmese de genel olarak en önemli konuları şu şekilde özetleyebiliriz.

  • Spor yapmak bütün vücut sistemlerinin sağlıklı ve düzenli bir şekilde çalışmasını sağlar.
  • Kalbinin daha verimli kan pompalamasını sağlar.
  • Metabolizmayı güçlendirir.
  • Spor yapmak solunum organlarını, kasları kuvvetlendirir ve vücudun erken yaşlanmasını önler.
  • Spor sonucunda cilde ve saç derisine kan pompalandığından cilt daha genç ve sağlıklı bir görünüm kazanır.
  • Terleme ile vücuttaki toksinler atılır.

Gördüğünüz gibi spor yapmak sağlıklı, genç ve güzel kalmanın yoludur. Spor sadece bedeninizi değil, ruhunuzu da iyileştirir. Spor en doğal terapi yöntemidir. Sıkıntılarınızın azalmasına, eğlenmenize, neşelenmenize, hayata pozitif bakmanıza, hayattan zevk almanıza yardımcı olur.

Bu nedenle hayatınıza sporu katın, sevdiğiniz bir spor dalında ilerleyin.

 

Cilt Temizliği Aslında Kolay!

Cilt temizliği, sabahları derinin salgılarını harekete geçirmek ve akşamları ise gözeneklerde birikmiş kir zerreciklerinden kurtulmak için mutlaka yapılmalı. Cilt fazla hırpalanmadan düzenli olarak yıkanmalı ve cildi fazla kurutmamak için pH değeri derinin doğal pH’sına yakın (5.5 civarında) bir temizleyici kullanılmalı.

  • Sivilceler: Ergenlik çağı sivilceleri genellikle genetik yatkınlıktan kaynaklanır. Beslenme bozuklukları ve hormonal bozukluklar da ergenlik sivilcelerine neden olabilir. Cilde zarar vermeksizin yok edilebilecek siyah noktalardan farklı olarak, sivilcelerini asla sıkmamanı tavsiye ederiz. Aksi halde ardında bir yara izi bırakarak yayılabilir. Ergenlik sivilceleri yoğun olan cilt yapısına sahipsen uzmanlar tarafından önerilen cilt temizleyicileriyle günlük cilt bakımını düzenli yapmalısın. Eğer sivilceler seni rahatsız edecek kadar yoğunsa doktoruna başvurabilir ve cildine uygun sivilce tedavisine başlayabilirsin.

Kişisel Hijyeni Aksatma!

  • Deri Temizliği: Kişisel temizlik ve hijyen için haftada en az bir kere banyo yapılması gerekir. Sabunla ve sıcak suyla yapılan banyo vücut temizliği için idealdir.
  • Saçların Temizliği: Saçların en az haftada 2 kez yıkanması gerekir. Yağlı saçlar ise daha sık yıkanmalıdır.
  • El Temizliği: İnsanın gün boyu en çok kullandığı ve dış ortamla en çok yakın ilişki kuran organı elleridir. El yıkanmasındaki sıklık sağlığımız için önemlidir. Hastalıkları yaymaktan ve hasta olmaktan bizleri korur. Eller gün içerisinde sık sık sabunla iyice ovarak yıkanmalıdır. El temizliği, tırnak temizliği ile bir bütündür. Tırnaklar düzenli aralıklarla kısa ve yuvarlak şekilde kesilmelidir.
  • Ayak Temizliği: Ayakların her gün yıkanması ve yıkandıktan sonra özellikle parmak aralarının, iyice kurulanması gerekir. Ayak tırnakları da düzenli aralıklarla kesilmelidir ancak tırnak batmasını önlemek için düz kesilmesi önerilmektedir.
  • Ağız ve Diş Bakımı: Diş fırçalamanın ilk adımı doğru fırça seçimidir. En uygun fırça orta sertlikteki fırçalardır. Dişlerin yemekten sonra sabah ve akşam günde 2 kez, 2 dakika süreyle fırçalanması gerekir.
  • Genital Temizlik: Ergenlik döneminde gelişen değişiklikler ve menstruasyon nedeniyle genç kızlar genital bölge hijyeninde daha özenli olmalıdır. Çünkü regl döngüsünün içinde vajinal akıntılar (iç çamaşırının ıslanması) olur ve bu akıntılar normaldir. Fakat genital bölgenin her zaman kuru ve temiz olması gerekir. Bu nedenle günlük ped kullanmak pratik ve sağlıklı bir çözüm olacaktır. Çünkü günlük programınız içinde sık sık iç çamaşırı değiştirmeniz zor olabilir. Günlük pedler varlığını hissetmeyeceğiniz kadar yumuşak, emici ve incedirler. Ayrıca regli beklerken ve reglin bitmesine yakın da rahatlıkla günlük ped kullanabilirsiniz. Regl sırasında ise daha da özenli olmanız, genital bölgenin hijyeni için pedlerinizi düzenli olarak değiştirmeniz gerekir. Yoğun regl dönemi yaşayan genç kızlar pedlerini günde 4-5 defa değiştirebileceği gibi hafif olan genç kızlar 3-4 defa değiştirebilir.